http://www.yeladudim.co.il לוח מודעות הוסף למועדפים הפוך לאתר הבית קבוצת
דיון
לאתר
האדם השלם


מה ניתן ורצוי לעשות במצבי לחץ

הלחץ מלווה אותנו בחיי היום יום שלנו ואין אדם שלא התנסה בו. חווית הלחץ היא שיקוף של המצוקה שמרגיש כל מי שנמצא במצב שיש בו איום, והיא באה לידי ביטוי בתגובות הגופניות, בהתנהגות וברגשות. כאשר המצב אינו בשליטתנו )המצב הביטחוני, למשל( אפשר להפעיל כל מיני מנגנונים פנימיים שקיימים אצלנו לצורך הרגעה ושיכוך הלחץ.
(מתוך בוא נדבר)

תגובתך למאמר - הוסף נושא בפורום
(חינוך וגן)

 
המלצת הפסיכולוג: להסביר לילדים, אבל להרגיע

אווירת המלחמה משפיעה גם על הילדים והורים רבים מתלבטים איך להסביר להם את המצב. משה אלון, פסיכולוג חינוכי, מציע להסביר להם מה קורה, לשדר להם רוגע, לקבל את חששותיהם בהבנה ולשמור על שגרת היומיום
(Ynet תאריך:12/02 סמדר שילוני)

תגובתך למאמר - הוסף נושא בפורום
(חינוך וגן)

 
דיונים בשאלות נוספות תוכלו למצוא במדור: "יש ענין"
מונה מבקרים החל מ-8/6/02:    
   
מונה כניסות של נענע





ספרים בנושא:

פסיכולוגיה / התפתחות

 

  1. אברהם, ע' (1989). קווי-התפתחות בציורי דמות אנוש. בתוך: הגלוי והנסתר בציורי דמות אנוש. (עמ' 99-115) תל אביב: רשפים.

 

2.       אייזקס, ס' (1975). התפתחות חברתית של ילדים קטנים. תל אביב: ספרית פועלים

 

  1. אריקסון, א' (1960). ילדות וחברה. תל אביב: ספרית פועלים

 

  1. בר-אל, צ', נוימאיר, מ' (1992). מפגשים עם הפסיכולוגיה. פסיכולוגיה התפתחותית.  אבן יהודה: רכס.

 

  1. גולמן, ד' (1997). אינטליגנציה רגשית. תל אביב: מטר

 

  1. גרדנר ה' (1996). אינטליגנציות מרובות. ירושלים: מכון ברנקו וייס.

 

7.      דיל, ד'  (תשנ"ט).  על ילדים חושים ותנועה. ירושלים: מעלות

 

  1. האן, ל' 1989. מוטיבציה קוגניטיבית והתפתחות ריגשית בגיל הרך. הד הגן. נ"ד א'. תשמ"ט. 14-17.

 

9.       האן-מרקוביץ, ג' (1993). ילד מה הוא   צריך?. תל אביב: אחיאסף

 

  1. וגמן, א' .  למידה מוטורית . וינגייט: עמנואל גיל

 

  1. וולף, ר' (1993). האינטראקציה החברתית כבסיס לתפיסת מושגים מופשטים. הד הגן, חוברת ג'  242-245.

 

  1. ויניקוט, ד' (1998).  הילד , משפחתו וסביבתו.  תל אביב: ספרית פועלים

 

13.  יזדי עוגב, א'  . התפתחות ולמידה מוטורית  תקינה מול לקויה: היבטים תיאורטיים ויישומיים. וינגייט: עמנואל גיל

 

 

14.  לידור, ר' (1994). התפתחות מוטורית בגיל הצעיר. וינגייט: עמנואל גיל.

 

  1. לנדאו, א' (1997). הבשלות הנפשית. תל אביב: ידיעות אחרונות.

 

  1. מאסן, קונג'ר, קאגאן, הסטון (1998). התפתחות הילד ואישיותו. (כרך א') תל אביב: הוצאה לדורי. מהדורה 1: תשנ"ד.  הדפסה חוזרת: תשנ"ה, תשנ"ז

 

17.   סולברג, ש' (תשנ"ו). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית  הוצ' מאגנס- משכל.

 

  1. סרוף, א', קופר, ר', דהארט, ג' (1998). התפתחות הילד, טבעה ומהלכה. רמת אביב: אוניברסיטה פתוחה .

 

  1. פיאז'ה, ג' (1972). הפסיכולוגיה של הילד. תל אביב: ספרית פועלים

 

  1. פיליפס, א' (1999). ויניקוט. תל אביב: דביר

 

  1. צור, ח' (1999). אמפתיה . הד הגן. סיון ד'. 14-20

 

  1. קורין ד'.(ללא שנה)  פסיכולוגיה התפתחות . עומר: הוצ' שרה בץ.

 

  1. קליין, פ. ש'  (1991). שילוב התפתחות הרגשית והשכלית. הד הגן חוברת ב', כסלו תשנ"ב, 164-165.

 

  1. קליין, פ. ש'  (1993). ילד נבון ורגיש יותר (MISK), מבט חדש על השאלה ישנה. שדה חמד ל"ו (א', ב') 99-111. תל אביב: רשפים.

 

  1. קליין, פ. ש' (1997). ילד חכם יותר. רמת גן: אוניברסיטת בר אילן

 

26.  רצון, מ', (1993) התפתחות מוטורית תחושתית ותהליכי למידה. תל אביב: סמינר הקיבוצים

 

27.  שריר, ט' (2000) . כשהתנועה זורמת. הד הגן כסלו תשס"א. עמ' 76-81.

 

  1. שרידן, מ'   b)1996).מהלידה עד גיל שש. התקדמותם ההתפתחותית של ילדים. קרית ביאליק: אח.


חזרה לראש העמוד





עמוד הבית
פינות
פינת הילדים
פינת החגים
פינת עונות השנה
קהילות
קהילת חינוך וגן
מאגרים
קבוצת דיון
מסיבות ואירועים
קהילת אלטרנטיבי
פורום האדם השלם
פורום חוכמת הקבלה
אתר ילדים של החיים
ספרות מקצועית
ע) התפתחות הילד)
התפתחות הילד (E)
ע) חינוך לגיל הרך)
חינוך לגיל הרך (E)
כללי
על האתר
אודותי
שנת שבתון